Do końca roku szkolnego pozostało: 6 Wirtualny spacer po szkole

Inne

CodeWeeKPL

Uczniowie naszej szkoły od kilku lat uczestniczą w projekcie „Mistrzowie kodowania”, mającym na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkołach. W dniach 15-23 października 2016 r., wzięli udział w tzw. „Code Week Polska” będącym częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania. Uczniowie klas trzecich podczas zajęć koła informatycznego uczyli się programowania, rozwiązywali zadania i pisali skrypty w programie Scratch. Na kolejnych zajęcia z tego cyklu będą tworzyli w tym języku własne gry i aplikacje. Zapraszam do obejrzenia zdjęć.
Strony projektu: Mistrzach Kodowania, Code Week Polska i Scratch.
Agnieszka Gałajda

PROGRAM EDUKACYJNY "Ratujemy i uczymy ratować"








12.09.2015
Obchody Dnia Ziemi

Obchody Dnia Ziemi

Uczniowie klas drugich przez kilka dni zajmowali się problemami naszej planety. Poznawali jej piękno i jej problemy. Uczniowie pracowali na zajęciach poświęconych tym zagadnieniom, odbywali wycieczki, spotykali się z pszczelarzem. Kilka klas przez kilkanaście dni wykonywało specjalne zadania, których efekty zaprezentowali 22 kwietnia, czyli w Światowym Dniu Ziemi. Projekt nosił tytuł „Energia, a uroki przyrody”. Uczniowie recytowali przygotowane wiersze o tematyce przyrodniczej, prezentowali wykonane do nich ilustracje, eksponowali plakaty o tematyce ekologicznej i wygłaszali hasła zachęcające do dbania o środowisko. Pojawiła się też piosenka, scenka teatralna i mini pokaz gimnastyczny. Wykonane prace i plakaty zostały wyeksponowane na wystawach na korytarzu szkolnym i w salach lekcyjnych. Galeria zdjęć.
Jadwiga Wyzińska

 

09.06.2014
Przykład dobrej praktyki

Z przyjemnością informujemy, iż nasz projekt międzynarodowy pt. „Is it Waste or Money?” realizowany w latach 2011 – 2013 znalazł się w gronie najwyżej ocenionych przez Agencję Narodową projektów  programu Comenius i otrzymał status przykładu dobrej praktyki.

W związku z tym koordynator projektu – pani Anna Stec – została poproszona
o prezentację projektu podczas spotkania monitoringowego dla grupy beneficjentów realizujących projekty w latach 2012 – 2014 oraz 2013 – 2015 dzieląc się swoimi doświadczeniami, uwagami i spostrzeżeniami. Spotkanie to było jednocześnie okazją do upowszechniania nie tylko rezultatów projektu, ale również do promocji Naszej Szkoły.

Ponadto szkoła otrzymała z rąk Pani Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz - Waltz wyróżnienie za aktywność w realizacji projektów europejskich z okazji 10 lat warszawskiej oświaty w Unii Europejskiej. Dyplom został wręczony w dniu 30 kwietnia 2014 roku  podczas uroczystości obchodów 10 lat Polski w Unii Europejskiej.

Podziękowanie za aktywność w realizacji projektów międzynarodowych otrzymała również pani Anna Stec.

 

Opracowała: Anna Stec

Zmieniony ( 10.06.2014. )

26.11.2013
Dzień Dobrego Żywienia

W listopadzie w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Dobrego Jedzenia. Uczniowie klas młodszych przekonywali siebie nawzajem, że przygotowane przez nich jedzenie może być smaczne, zdrowe, pięknie przygotowane oraz zjedzone z kulturą i smakiem. Nie było to takie trudne gdyż przygotowane przez nich potrawy znikały błyskawicznie. W szkole roznosił się zapach przysmaków, który kusił wszystkich  i zapraszał do wspólnej zabawy. Oprócz degustacji przysmaków przygotowanych w klasach było mnóstwo zagadek, wierszyków i świetnej zabawy. Dzieci dowiedziały się wiele na temat zdrowego żywienia oraz składników spożywanych przez nich posiłków. Mamy nadzieję, że ten dzień dostarczył oprócz nauki mnóstwo uśmiechu i przyjemności.W listopadzie w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Dobrego Jedzenia. Uczniowie klas młodszych przekonywali siebie nawzajem, że przygotowane przez nich jedzenie może być smaczne, zdrowe, pięknie przygotowane oraz zjedzone z kulturą i smakiem. Nie było to takie trudne gdyż przygotowane przez nich potrawy znikały błyskawicznie. W szkole roznosił się zapach przysmaków, który kusił wszystkich  i zapraszał do wspólnej zabawy. Oprócz degustacji przysmaków przygotowanych w klasach było mnóstwo zagadek, wierszyków i świetnej zabawy. Dzieci dowiedziały się wiele na temat zdrowego żywienia oraz składników spożywanych przez nich posiłków. Mamy nadzieję, że ten dzień dostarczył oprócz nauki mnóstwo uśmiechu i przyjemności.

Ilona Korzeniewska

Zmieniony ( 26.11.2013. )

23.10.2013
Is it Waste or Money? - najciekawsze produkty końcowe projektu Programu Comenius

Oto kilka najciekawszych dokumentów - tzw. "produktów końcowych" opracowanych w ramach realizacji projektu. Pracowali nad nimi uczniowie i nauczyciele ze wszystkich szkół partnerskich, czyli z Anglii, Hiszpanii, Turcji i z naszej szkoły.

Anna Stec, Agnieszka Gałajda


Zmieniony ( 15.11.2013. )

27.09.2013
Piknik Rodzinny
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi”
                                                                                                                                            Jan Paweł II

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,
dziękujemy wszystkim z łego serca za czynny udział w kolejnym Pikniku Rodzinnym. Pomoc, którą Państwo nam zaoferowali jest bezcenna.
Podczas Pikniku Rodzinnego ze sprzedaży ciast zebraliśmy 2220zł i 18 gr w tym 120 zł ze sprzedaży książki autorstwa nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Dzięki Waszej hojności i wsparciu możliwa będzie budowa placu zabaw dla  Naszej Szkoły.
Jeszcze raz serdecznie dziękujemy!

Wolontariat

18.07.2013
Szkolny musical "Kłamczuch/a"
We wtorek 28 maja, wystawiony został szkolny musical zatytułowany „Kłamczuch/a". Wyczekiwane przez uczniów przedstawienie mogliśmy oglądać na sali widowiskowej im. Tomasza Służewskiego, w Białołęckim Ośrodku Kultury. Spektakl był bardzo profesjonalnie przygotowany, wesoły i świetnie opracowany pod względem muzycznym. Aktorzy bezbłędnie odegrali swoje role, śpiewali i tańczyli, dobrze się przy tym bawiąc, co było widoczne dla publiczności. Scenariusz oparty na powieści Małgorzaty Musierowicz napisała pani Renata Wasilewska i Ewelina Krawcewicz - Wasiucionek. Był on starannie przemyślany i zrealizowany w niebanalny sposób. Przedstawienie było dynamiczne i śmieszne, widowni podobało się tak bardzo, że momentami włączała się do śpiewania piosenek oraz zapewniła młodym aktorom gromkie brawa, na które bez wątpienia sobie zasłużyli ciężką pracą na długich i wyczerpujących próbach. Gratulacje należą się wszystkim występującym : Monice H., Sandrze M., Antkowi S., Pawłowi M., Kasi D., Kasi G., Wojtkowi D., Wiktorii K., Julce K., Julce W., Weronice M., Patrycji B., Ani M., Kindze C., Antkowi L., Przemkowi M., Jeremiemu A. i Dawidowi W. oraz organizatorom musicalu: pani Renacie Wasilewskiej, pani Ewelinie Krawcewicz - Wasiucionek, pani Annie Wojtach, pani Agacie Marczewskiej - Dziewulak, pani Krystynie Rytel oraz pani Agnieszce Blatkiewicz.

Marysia W. z klasy 6a

Szkolny musical pt. „Kłamczuch/a"

Przedsięwzięcie to składało się z kilku etapów:
·        Przeprowadzenie wśród uczniów castingu.
·        Opracowanie scenariusza.
·        Opracowanie ścieżki dźwiękowej oraz efektów wizualnych ( projektor w tle, stroje, dekoracje, rekwizyty)
·        Przygotowanie układów choreograficznych.
·        Praca z uczniami nad opanowaniem tekstu. Opanowanie „gry aktorskiej".
·        Treningi, próby sceniczne.
·        Nawiązanie współpracy z Białołęckim Ośrodkiem Kultury, na którego to scenie przedstawienie miało się odbyć. Omówienie spraw technicznych ( dekoracje, światła, oprawa muzyczna itp.)
·        Przygotowanie zaproszeń, plakatu, programu. Zaproszenie gości.
·        Trzykrotny występ na scenie BOK.
Przygotowanie szkolnego musicalu pozwoliło poszerzyć ofertę naszej szkoły oraz umocnić jej pozycję w środowisku lokalnym. Praca nad „Kłamczuchą" rozwinęła wiele szkolnych talentów, poprawiła relacje uczniów w klasach.  Umocniła poczucie własnej wartości dzieci i zachęciła je do dalszego rozwijania swoich zdolności.

Organizatorzy

 

 

O szkolnym musicalu możesz również przeczytać na stronach Urzędu Dzielnicy Białołęka w zakładce „Aktualności Oświatowe - Wydarzenia w czerwcu".

http://www.bialoleka.waw.pl/page/index.php?str=85&id=5147
Zmieniony ( 18.07.2013. )

18.07.2013
Baśnie na dobry sen Książeczka „Baśnie na dobry sen" to zbiór baśni napisanych i zilustrowanych przez dzieci. Krótkie historie z morałem przekazują czytelnikowi, jakich reguł powinien w życiu przestrzegać, jak postępować wobec innych. Pokazują, że w dzisiejszym zmaterializowanym świecie altruizm i dobre serce mają rację bytu, a miłość, przyjaźń i wsparcie są wciąż wartościami nadrzędnymi. Pomysł stworzenia książeczki z baśniami naszych uczniów zrodził się w 2012 roku. Wtedy to, dzieci na języku polskim otrzymały zadanie:Napisać baśń na dobry sen... Zadanie to ujawniło wiele skrywanych głęboko talentów literackich. A dziecięca wyobraźnia „namalowała" historie, których nie powstydziliby się najwybitniejsi baśniopisarze. Spośród wielu prac, wybrałyśmy te najlepsze. Następnie inni uczniowie wykonali do nich, według własnego pomysłu, ilustracje. I tak oto powstała książeczka „Baśnie na dobry sen".

Renata Wasilewska
Agnieszka Gałajda

Zmieniony ( 18.07.2013. )

18.06.2013
WIZYTA DELEGACJI SZKÓŁ PARTNERSKICH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU COMENIUSA - Is it Waste or Money?
W dniach 21 - 24 maja odbyło się kolejne spotkanie nauczycieli i uczniów ze szkół partnerskich w ramach projektu międzynarodowego Programu Comenius pt. Is it Waste or Money?  Tym razem to nasza szkoła gościła delegacje nauczycieli i uczniów ze szkół w Turcji (5 nauczycieli), Hiszpanii (5 nauczycieli) i Anglii (3 nauczycieli i 7 uczniów w wieku 8 - 10 lat). Po oficjalnym powitaniu delegacji w środę 22 maja przez panią dyrektor Marię Marciniak - Małetka, panią naczelnik Wydziału Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Białołęka - Joannę Lubbe, przedstawicieli Rady Rodziców szkoły oraz euro-koordynatora projektu - p. Annę Stec nastąpiło podsumowanie oraz ewaluacja wszystkich działań podjętych w ramach realizacji projektu. Koordynatorzy z poszczególnych szkół przygotowali podsumowujące prezentacje multimedialne, po których nastąpiła dyskusja na temat działań ekologicznych podjętych w poszczególnych szkołach oraz znaczenia projektu nie tylko dla szkół, ale również dla środowiska lokalnego. Spotkanie to było również doskonałą okazją do zaprezentowania działalności Rady Rodziców naszej szkoły. Dzięki prezentacji przygotowanej przez panią Izabellę Adamczewską, wiceprzewodniczącą RR oraz panią Katarzynę Łukaszuk, nasi goście mogli zapoznać się z zadaniami, jakie wykonuje Rada Rodziców w celu wsparcia szkoły w sprawnym jej funkcjonowaniu. Nasi goście mieli również możliwość obejrzenia naszej szkoły, gazetek na korytarzach oraz w salach lekcyjnych, uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych, porozmawiać z dyrekcją szkoły, nauczycielami, uczniami oraz przedstawicielami RR, a także podziwiać wystawy przedmiotów użytkowych różnego rodzaju wykonanych z materiałów wtórnych, np. dzbanuszków, flakoników, makiet, znaków drogowych, ozdób, zakładek, kwiatów plastikowych, pisanek, kartek świątecznych, gier planszowych, pejzaży wykonanych z nakrętek plastikowych, ogromnego drzewa wykonanego z butelek plastikowych oraz kolorowych gazet (praca nauczycieli i dzieci ze świetlicy) oraz wielu innych rzeczy wykonanych przez naszych uczniów w ciągu dwóch lat trwania projektu. Dzieci ze świetlicy oraz z klas młodszych przygotowały piękne prace plastyczne, które wręczyły dyrektorom z poszczególnych szkół partnerskich jako pamiątkę z naszej szkoły. Następnie delegacje nauczycieli oraz uczniów uczestniczyli w części artystycznej składającej się z pokazu zapasów, występu zespołu tanecznego, występu chóru szkolnego oraz pokazu tzw. „mody ekologicznej". Dzieci angielskie w tym dniu miały zapewnioną opiekę ze strony naszych nauczycieli, w szczególności p. B. Kilińskiej  oraz towarzystwo uczniów klas szóstych. Dzięki temu nasi uczniowie mieli możliwość użycia języka angielskiego w praktyce, sprawdzenia swoich kompetencji językowych. Dzieci z Liverpoolu i nasi uczniowie nie tylko razem zwiedzały szkołę, ale również bawiły się, uczestniczyły w różnych zajęciach, rozmawiały o swoich zainteresowaniach, porównywały naukę w szkole angielskiej i naszej. W czwartek nauczyciele i uczniowie szkół partnerskich mieli okazję zwiedzić Stare Miasto i miejsca najbardziej charakterystyczne dla Warszawy. Ogromne wrażenie na naszych gościach zrobiło Centrum Nauki „Kopernik", a także Łazienki i Ogród Botaniczny. Po południu odbyło się spotkanie delegacji z całą Radą Pedagogiczną naszej szkoły, podczas którego nauczyciele mogli porozmawiać, wymienić się doświadczeniami. Koordynatorzy z poszczególnych szkół partnerskich zaś dokonali podsumowania projektu. Nasi goście obejrzeli również wystawy zorganizowane przez uczniów oraz opiekunów Samorządu Uczniowskiego z okazji Dnia Europejskiego. W piątek 24 maja uczniowie angielscy oraz dziewięcioro uczniów z naszej szkoły ponownie się spotkali, by razem zwiedzać Warszawę. Pod opieką p. B. Kilińskiej oraz p. Anny Stec dzieci w bardzo miłej atmosferze spędziły czas zwiedzając, rozmawiając oraz bawiąc się wspólnie. Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie ze szkół partnerskich byli bardzo zadowoleni z wizyty w naszej szkole. Ogromne wrażenie zrobiło na nich zaangażowanie naszych uczniów, nauczycieli oraz rodziców nie tylko w projekt, ale również w funkcjonowanie naszej szkoły, największej ze szkół w projekcie. Byli mile zaskoczeni poziomem znajomości języka angielskiego przez naszych uczniów, z którymi mogli bez trudu rozmawiać. Dzieci ze szkoły w Liverpoolu były szczęśliwe, że miały tak wspaniałe towarzystwo i z wielkim żalem żegnały się ze swoimi nowymi koleżankami i kolegami. Jako euro-koordynator projektu pragnęłabym podziękować wszystkim nauczycielom i uczniom, którzy swoją pracą i zaangażowaniem w przygotowanie szkoły do wizyty delegacji zagranicznych przyczynili się do jej uświetnienia i promocji naszej szkoły w środowisku europejskim. Podziękowania chciałabym również skierować do przedstawicieli Rady Rodziców uczestniczących w spotkaniu, a mianowicie pani Izabelli Adamczewskiej oraz pani Katarzyny Łukaszuk, które z kolei podkreśliły rolę rodziców w funkcjonowaniu szkoły.

Euro koordynator projektu - Anna Stec
Zmieniony ( 19.06.2013. )

27.05.2013
Laureat Konkursu "Ośmiu Wspaniałych" Laureat Konkursu "Ośmiu Wspaniałych"

Julia Kałużna uczennica kl. VID Laureatem Konkursu "Ośmiu Wspaniałych"
Dnia 21.05.2013r wolontariusze naszej szkoły uczestniczyli w XX Stołecznej Edycji samorządowego Konkursu Nastolatków "Ośmiu Wspaniałych". Odbywającego się w Sali Kongresowej uroczystość prowadzili Agata Młynarska Karolina Malczyk i Jarek Jóżwiakl, a wspaniałym występem uświetniła Dorota Osińska. Przybyłą z 17 warszawskich dzielnic młodzież nagrodzono za nieustającą w nich chęć bycia dobrym i potrzebnym dla innych. Wśród laureatów znalazła sie uczennica naszej szkoły - Julia Kałużna z klasy VID. Optymizmem napawa rzesza młodych ludzi, którzy poświęcają swój czas i energię, by uczynić świat choć trochę lepszym, a ludzi szczęśliwszymi. Pola do takich działań nie brakuje,. takim właśnie wolontariuszem jest Julia i wielu jej kolegów i koleżanek działającym w szkolnym kole wolontariatu. Koordynatorzy wolontariatu


30.04.2013
Akcja charytatywna - Wielkanocne Jajko
W  dniach od 18- 25 kwietnia 2013 roku z inicjatywy uczniów klasy Vf została zorganizowana akcja charytatywna Wielkanocne Jajko. Uczniowie z wychowawcą klasy  przygotowali pisanki wykonane metodą decoupage. Następnie przy współudziale wolontariuszy klas starszych i młodszych  sprzedawali jajka na specjalnym kiermaszu wielkanocnym W wyniku sprzedaży zostało zebrane 1090,25 zł. Z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży zakupiono upominki -czekoladowe zające  dla najbardziej potrzebujących uczniów z naszej szkoły (98,34zł). Pozostała część pieniędzy została wpłacona na fundusz pomocowy Rady Rodziców Sp 342  i  przeznaczona na dofinansowanie wyjazdów i wycieczek szkolnych uczniom naszej szkoły.

 Małgorzata Wrzosek-Niedziólka
Zmieniony ( 30.04.2013. )

15.04.2013
6d - odwiedziny dawnej uczennicy W piątek, na godzinie wychowawczej naszą klasę odwiedziła była uczennica 6d- Weronika W.Weronika na czas przerwy świątecznej przyleciała z Londynu do Warszawy, by z nami powspominać dawne czasy.Przywiozła mnóstwo zdjęć z Wielkiej Brytanii. Na większości z nich była jej angielska szkoła.Dzięki zdjęciom wspólnie porównaliśmy starą i nową szkołę Weroniki. W Wielkiej Brytanii podstawówka trwa 11 lat. Oceny są stawiane w skali od 1 do 8. Jak w Polsce są "-" i "+", tak w Anglii są literki a, b, c. Brytyjska ocena "4c" to polskie "3-", ocena "8b" to nasza"6", a "1a" to u nas "1+". Każda klasa dzieli się na 3 oddziały(a, b, c,), z czego na każdym przedmiocie w danej grupie są inni uczniowie. Stopień "a" jest dla uczniów zdolnych, "b" dla przeciętnych, "c" dla słabszych. W szkole Weroniki jest więcej przedmiotów np. fizyka, chemia, geografia. Niektóre angielskie przedmioty mimo tej samej nazwy różnią się trochę od polskich np. technika. Podczas gdy w Polsce na tym przedmiocie uczymy się znaków drogowych, obwodów elektrycznych i wyszywania, to w Wielkiej Brytanii jest dodatkowo gotowanie. Uważam, że to była najciekawsza godzina wychowawcza na świecie, spotkanie z przyjaciółką, a zarazem lekcja o angielskich szkołach.
Weronika Maciejewska VI d

Kiedy Weronika odwiedziła naszą klasę wszyscy byli mile zaskoczeni. Gdy tylko jej stopa przekroczyła próg szkoły, tornado stęsknionych „przytulaczy" popędziło w jej stronę. Byliśmy tak bardzo ciekawi zmian w jej życiu, dlatego została przygnieciona nawałnicą pytań typu „Jak żyjesz?", „Masz nowych kolegów?", „ Jak tam jest?", „Umiesz jeszcze mówić po polsku? J , na które udzieliła nam odpowiedzi w klasie. Następnie pokazała nam zdjęcia szkoły, do której uczęszcza. Nie ma co ukrywać- chcieliśmy wracać razem z nią... Widzieliśmy tylko dwie opcje: Weronika zostaje z nami albo pakujemy się do jej walizki.
Jula Kałużna kl VI d

W każdej klasie jest jakaś osoba, którą można dobrze powspominać. W naszej szkolnej „rodzinie" jest nią Weronika W. Najkrócej mówiąc – Wera, to genialna pisarka, jak i śpiewaczka. Niestety musiała wyprowadzić się z Polski do Londynu. Obiecała, że będzie z nami korespondować poprzez pocztę. Po Świętach Bożego Narodzenia niespodziewanie przyszedł list od Weroniki. W korespondencji, w której oczywiście nie brakowało talentu artystycznego, opisała nam szkołę poprzez jej naszkicowanie. Napisała też, że ma już przyjaciółkę. Dowiedzieliśmy się, że niedługo nas odwiedzi. W styczniu Weronika przyszła do nas na pierwszą godzinę lekcyjną. Nie mogła dłużej zostać, ponieważ była umówiona do dentysty... Opowiedziała więcej niż w liście i pokazała nam zdjęcia wyglądu zewnętrznego jak i wewnętrznego szkoły. Wszyscy byli zafascynowani i powątpiewaliśmy, czy nasza szkoła jest naprawdę taka duża... Po chwili zadzwonił dzwonek na przerwę i musieliśmy rozstać się z Weroniką. Znów pozostał nam tylko kontakt listowny. Myślę, że niedługo przyjdzie do nas następna korespondencja z dalszych wrażeń....
Dawid Wojtaś klasa VI d
Zmieniony ( 18.04.2013. )


15.04.2013
Zajęcia wychowawcze w VId Czy godzina wychowawcza musi być nudna?

Na to pytanie próbowała odpowiedzieć klasa VI d uczestnicząc w zajęciach wychowawczych, ph. Ja, ty, my... Celem lekcji była integracja zespołu klasowego, tworzenie pozytywnych kontaktów społecznych w grupie, kształtowanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości oraz poprawienie relacji między uczniami, poprzez„wdrażanie" zachowań społecznie akceptowanych. Młodzi ludzie w formie zabaw integracyjnych, uczyli się okazywać sobie sympatię, wsparcie i zrozumienie. „Trenowali" empatyczne umiejętności, śledzili zmiany w zachowaniu kolegów. Obdarowywali się fikcyjnymi prezentami, dostosowanymi do potrzeb, oczekiwań obdarowywanych. Pokonywali swoją nieśmiałość, otrzymując wsparcie od grupy. Mam nadzieję, że tego typu zajęcia przyczynią się do lepszego zrozumienia ludzkich zachowań i możliwie bezstresowej zmiany szkoły, która przed tegorocznymi absolwentami...

Renata Wasilewska

Zmieniony ( 15.04.2013. )

15.04.2013
Vc i Ve w świecie bajek W marcu 2013 roku klasy V c oraz V e na lekcji języka polskiego wybrały się w „magiczną podróż" do świata bajek. Uczniowie prezentowali znane i lubiane utwory Jana Brzechwy, Ignacego Krasickiego i Adama Mickiewicza w teatralnej oprawie. Były ciekawe dekoracje, bajeczne stroje i pełna ekspresji gra aktorska. Bawiąc się i ucząc jednocześnie, odkrywali w krótkich i dowcipnych bajkach ludzkie wady i zalety. Poznawali życiowe mądrości oraz wzorce postępowania. Taka lekcja z pewnością na długo zagości w pamięci uczniów.

Renata Wasilewska

Zmieniony ( 15.04.2013. )

02.04.2013
Warsztaty Wielkanocne w klasie 5f W marcu uczniowie klasy 5 f wykonali wiele ozdób wielkanocnych. Już na początku miesiąca dzieci razem z wychowawcą przygotowali jajka decoupage, które przeznaczyli na sprzedaż na cele charytatywne w ramach akcji „Wielkanocne Jajko". Uczniowie włożyli wiele wysiłku i zaangażowania w wykonanie tych małych arcydzieł, gdyż cel ich przeznaczenia był szlachetny-pomoc dzieciom z naszej szkoły. 7  marca 2013 roku odbyła się wycieczka do pracowni artystycznej Werbena, podczas której uczniowie dowiedzieli się ciekawostek o wielkanocnym jajku ,oglądali jajka wykonane różnymi technikami oraz mieli okazję wykonać wspaniałe stroiki wielkanocne w postaci wianków na drzwi. Pod koniec miesiąca wykonali  jajka faberge według własnego pomysłu, które ozdobią wielkanocny stół w ich domach lub będą niezwykłym prezentem dla osób najbliższych.
 
MałgorzataWrzosek-Niedziółka - Wychowawca 5f

Zmieniony ( 02.04.2013. )

02.04.2013
Dzień Wiedzy nt. Autyzmu
Autyzm na całym świecie dotyka coraz większej grupy ludzi. Wciąż jednak reakcje na odmienne zachowanie osób z autyzmem bywają okrutne i krzywdzące.  Dlatego powstają inicjatywy mające na celu propagowanie wiedzy nt. autyzmu. Jedną z nich jest - obchodzony 2 kwietnia -Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu. Sposobem celebrowania tego święta jest m.in. globalna akcja „Light It Up Blue" (w Polsce pod hasłem „Na niebiesko dla autyzmu"). W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem będzie kolor niebieski (na niebiesko zaświecą się m.in. PKiN, most Śląsko-Dąbrowski, Galeria Zachęta). 2 kwietnia kolor niebieski da osobom z autyzmem i ich rodzinom nadzieję. Każdy może wyrazić swoją solidarność: oświetlić budynek na niebiesko, dodać niebieski kolor do ubrania, propagować logo akcji w Internecie (np. na Facebooku), a także wesprzeć finansowo organizacje działające na rzecz osób z autyzmem. Dowiedz się więcej na: www.synapsis.org.pl
W naszej szkole obchody Dnia Wiedzy nt. Autyzmu zorganizowane zostaną 5 kwietnia 2013. Zachęcamy uczniów, rodziców i nauczycieli, aby tego dnia założyli niebieski element garderoby.

Organizatorzy:
Katarzyna Aronowicz
Emilia Bielawska

Magdalena Góralczuk

Anna Parzych

24.03.2013
Warszawski Bieg Na Tak
W niedzielę, 24 marca odbył się I Integracyjny  Bieg na Tak. Imprezie patronowała Fundacja Świat na Tak. Mimo mroźnej aury wzięło w niej udział wiele osób niepełnosprawnych i towarzyszących im wolontariuszy. Naszą szkołę reprezentowało sześcioro  uczniów: Maciej Kluczyk, Aleksandra Buszczyńska, Zduński Jakub, Krawczak Marcin, Kaznowski Adam, Joanna Turos pod kuratelą Pani Małgorzaty Paster i Pani Anny Wojtach. Uczestnicy otrzymali pamiątkowe medale, a od ich radosnych uśmiechów zrobiło się jakby bardziej wiosennie.

Zmieniony ( 25.03.2013. )

24.03.2013
Jajka Fabergé w klasie VI d Jajka Faberge, zwane też jajkami carskimi to małe dzieła sztuki złotniczej. Ich nazwa pochodzi od nazwiska Petera Carla Faberge carskiego złotnika z czasów Aleksandra III Romanowa.  Były wykonywane ze złota, srebra, kamieni szlachetnych, kości słoniowej, masy perłowej.  Pierwsze jajko wielkanocne w pracowni Fabergé powstało w 1884 roku, na zlecenie Aleksandra III, jako prezent dla żony cesarza - Marii. Do czasów współczesny zachowały się 42 jaja Faberge. Najdroższe z nich zostało sprzedane za 13,5 mln dolarów. Do zdobienia „jajek Faberge" klasa VI d, 15 marca 2013 roku nie stosowała tak drogich materiałów, jak nadworni złotnicy, ale nasze jajka były równie piękne i z pewnością dla obdarowanych rodziców, bezcenne. Młodzi artyści włożyli w swoją pracę wiele serca i zaangażowania. Własnoręcznie udekorowane „jajka Faberge" będą miłym akcentem na wielkanocnym stole.

Renata Wasilewska

Zmieniony ( 24.03.2013. )

12.03.2013
Akcja "Podziel się posiłkiem"
W tym roku szkolnym już po raz drugi wolontariusze oraz uczniowie klas starszych i młodszych wraz ze swoimi opiekunami dnia 17 lutego 2013 roku  wzięli udział w piątej edycji  akcji charytatywnej „Podziel się Obiadem".  Celem akcji była zbiórka funduszy na zakup obiadów dzieciom najuboższym z naszej szkoły, znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej lub rodzinnej.  Dzięki zrozumieniu i pomocy Księdza Proboszcza Jana Józefczyka z Parafii św. Franciszka z Asyżu uczniowie kwestowali po każdej z mszy świętej.  W wyniku tej akcji pozyskaliśmy środki finansowe na kwotę 7,.574,72 PLN oraz 100 $ - co pozwoli  objąć pomocą najbardziej potrzebujące dzieci z naszej szkoły i zakupić im obiady-drugie danie do końca roku szkolnego..

Koordynatorzy  akcji:

Małgorzata Wtrzosek-Niedziółka
Emilia Bielawska
Katarzyna Cyprys
Małgorzata Kibler
Anna Kalisz
Teresa Słomczewska
Zbigniew Ostrowski
Ks. Krzysztof Stefanik
Zmieniony ( 12.03.2013. )

25.02.2013
Pokaz kuchni indyjskiej W dniu 20.02.2013 na stołówce szkolnej firma cateringowa ,,Gastro Team„ zorganizowała pokaz  kuchni indyjskiej. Atrakcją był kucharz, który demonstrował przygotowanie potraw, podczas którego opowiadał ciekawostki dot. kuchni indyjskiej. Dzieci brały udział w degustacji.

Wioletta Zimochocka - manager
Zmieniony ( 25.02.2013. )

24.02.2013
Ekologiczne gry edukacyjne W lutym uczniowie klasy 5a,5f ,5e oraz 5c w ramach projektu międzynarodowego Comenius wykonali gry edukacyjne o tematyce ekologicznej z materiałów recyklingowych . Do wykonania prac wykorzystali następujące  materiały.: pudełko po pizzy, plastikowe nakrętki, pudełka tekturowe od butów , folię aluminiową, stare gazety, plastikowe torby na zakupy oraz inne rzeczy. W ten sposób powstały następujące gry: memory, warcaby, gra planszowa: „Ile to się rozkłada?, gra planszowa" Jak segregować śmieci?" gra planszowa : „Flowers" oraz  dwa komplety puzzli. Podczas wizyty gości w maju uczniowie będą mieli okazję zagrać ze swoimi kolegami z zagranicy w przygotowane gry.

Małgorzata Wrzosek-Niedziółka

Zmieniony ( 24.02.2013. )

12.02.2013
Akcja "Zielony telefon" W dniach od  1 lutego do 8 marca  2013 roku z inicjatywy klas Vf, Ve oraz VId  zaangażowanych w programie Comenius  „Is it waste or money?" została zorganizowana po raz drugi na terenie naszej szkoły akcja zbiórki zepsutych telefonów komórkowych tzw. "Zielony telefon". Zebrane telefony zostały przekazane fundacji Pallotyńskiej Salvatti  i przeznaczone do utylizacji  jako  elektroniczne śmieci. Fundacja zobowiązała się przekazać dochód z  utylizacji telefonów na cele misyjne w Afryce i w Europie Wschodniej. W wyniku akcji zebrano 52  telefony. Uczniowie,którzy wzięli udział w akcji otrzymają drobny upominek. Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w akcji i zachęcamy do wzięcia udziału w przyszłym roku.

Koordynatorzy akcji:
Małgorzata Wrzosek-Niedziółka

Lucyna Polanowska-Mudyna
Urszula Kazimierczak

Zmieniony ( 12.03.2013. )


10.02.2013
Prezentacje ekologiczne w ramach projektu "Is it Waste or Money?" W ramach realizacji jednego z punktów projektu międzynarodowego programu Comenius pt. „Is it Waste or Money?" dwoje uczniów z klasy 6f - Katarzyna G. i Michał J. przygotowali prezentację multimedialną „Formy ochrony przyrody" (zwierzęta, rośliny; parki krajobrazowe, pomniki przyrody itp.). Uczniowie ci od grudnia do końca I semestru przeprowadzili lekcje w klasach 4a, 4b, 4f, 4g, 4h, 4i, 6j (pod kierunkiem p. M. Demidziuk, A. Stec oraz B. Kilińskiej). Kasia i Michał oprócz bardzo ciekawej prezentacji multimedialnej przygotowali również konkursy, zagadki i krzyżówki, które wykorzystali podczas „swoich" lekcji. Kasia i Michał okazali się ekspertami w dziedzinie ekologii.
Dziękujemy za wspaniałe lekcje!!!

Koordynator projektu: Anna Stec

Zmieniony ( 10.02.2013. )