Do końca roku szkolnego pozostało: 6 Wirtualny spacer po szkole

Wydarzenia w klasach

ROK SZKOLNY 2016/2017

eTwinning „Children – our future”


Nasza szkoła w bieżącym roku bierze udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „Children – our future”. Jest to projekt plastyczno-językowy.
Sztuka ma ogromny wpływ na nasze życie. W naszym projekcie pełni funkcję komunikatora pomiędzy uczestnikami projektu z wielu krajów, m.in. z Polski, Rumunii, Włoch, Ukrainy, Grecji, Włoch, Turcji, Litwy, Chorwacji, a nawet z Kenii i Ugandy.
Celem projektu jest zachęcenie dzieci do tworzenia prac artystycznych wyrażających emocje i opisujących życie codzienne. Poprzez przekaz artystyczny dzieci mogą wyrazić siebie, ale także poznać inne kultury i zwyczaje rówieśników z innych obszarów kulturowych. Dzięki temu uczą się tolerancji i otwartości. Mają szansę wykazać się swoimi umiejętnościami artystycznymi. Dzięki wystawom prac na forum międzynarodowym wzrasta ich pewność siebie i wiara w swoje możliwości.
Obecnie nasi uczniowie wzięli udział w dwóch częściach projektu: ‘We love Christmas’ oraz ‘Mother’s Day / Women’s Day’. Otrzymaliśmy wyniki za pierwszą część projektu. Świąteczne prace naszych uczniów zostały ocenione w następujący sposób:
KOLAŻ:
I miejsce:
Bartosz B., kl. II e
Dominika C., kl. VI d
Lidia G, kl. VI d
Łukasz D., kl. 3 e
II miejsce
Małgosia W. I Aleksandra M., kl. VI d
Aleksandra M, kl. VI s
III miejsce
Martyna Z., kl. III e
Natalia M. i Milena D., kl. VI d
OBRAZEK:
I miejsce:
Matylda Ch., kl. III e
Maksymilian G., kl. VI g
II miejsce:
Jakub T., kl. III e
III miejsce:
Anna P., kl. III j
PRACE 3D
I miejsce:
Mateusz T., kl. IV
Bartosz I., kl. VI e
Bianka G., kl. III o
Osobom nagrodzonym serdecznie gratulujemy! Zapraszamy do obejrzenia prac.
Aleksandra Zawisza-Ostrowska

INTEGRACJA NA SPORTOWO

W dniu 1 grudnia 2016 roku  integracyjne oddziały przedszkolne i klasy I-III, po raz kolejny już wzięły udział w imprezie sportowo - rekreacyjnej „Integracja na sportowo”.
Celem imprezy była integracja klasowa i między klasowa oraz promowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej.
Uczniowie brali udział w różnych konkurencjach sportowych, które były dostosowane do możliwości wszystkich. Przed każdą konkurencją dzieci z poszczególnych klas prezentowały się, śpiewając piosenkę, grając lub tańcząc. Zabawie towarzyszyła kostka sportowa, którą dzieci podrzucały i zapoznawały się z hasłem towarzyszącym danej konkurencji. Imprezę zakończył integracyjny taniec z chustami, przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są…”, podczas której trzymały się symbolicznie za ręce.
Wszyscy w nagrodę za sportowe zachowanie i przestrzeganie reguły „fair play”, otrzymali nagrody rzeczowe. GALERIA
Anna Kalisz

Wychowanie patriotyczne nie musi być nudne…

Narodowe Święto Niepodległości w klasach trzecich

10 listopada w naszej szkole uroczyście świętowaliśmy 98 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji odbyła się akademia, podczas której zostały zaprezentowane wiersze oraz piosenki tematycznie związane z tym świętem. Dla wszystkich była to doskonała lekcja historii, którą przygotowali uczniowie klasy: IIIn i IIIo. GALERIA
Monika Sarnacka, Joanna Birska, Anna Parzych, Anna Stokowska 

Obchody Święta Niepodległości

10 listopada 2016 r. obchodziliśmy w naszej szkole Święto Niepodległości. W tym roku szkolnym postanowiliśmy dołączyć się do zdobywającej  już od kilku lat uznanie w polskich szkołach akcji pod hasłem „Radosne Obchody Święta Niepodległości”, której głównym celem jest przekazywanie dzieciom i młodzieży wiedzy historycznej i kształtowanie postaw patriotycznych odwołując się jednocześnie do ich nieograniczonej wyobraźni, kreatywności i spontaniczności.
Organizatorki naszego szkolnego święta zaproponowały uczestnikom wzięcie udziału w różnych zajęciach konkursowych. Dzieci miały wykonać Pomnik Niepodległości/Wolności, Patriotyczny Strój oraz Patriotyczny Poczęstunek. Ochotnicy mogli również przygotować historyczne prezentacje. Całość obchodów uświetniła uroczysta gala III  Konkursu Pieśni i Piosenki Patriotycznej oraz występ szkolnego chóru.
Okazało się, że taka forma uczczenia rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości wzbudziła duże zainteresowanie i radość. Nasi uczniowie nie zawiedli. Wykazali się niezwykłą kreatywnością i wyobraźnią. Pomysły i rezultaty pracy wszystkich klas  przerosły nasze oczekiwania.
Jury, po burzliwych obradach zdecydowało nagrodzić:
- w kategorii Pomnik Niepodległości/Wolności  - klasy: 4f, 5a, 6a;
- w kategorii Patriotyczny Poczęstunek – klasy: 4e, 5f, 6d;
- w kategorii Patriotyczny Strój – klasy: 4s, 5d, 6g.
Ponadto nagrody za najlepsze prezentacje otrzymali:
- Inga G. i Laura M. z klasy 4g;
- Kamil M. i Szymon P. z klasy 5a;
- Miłosz M. z klasy 6g.
Wszystkie prezentacje zostały ocenione a ich ocena przekazana nauczycielom historii.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!
Organizatorki serdecznie dziękują wszystkim Uczniom za zaangażowanie i kreatywność, a Nauczycielom i Rodzicom za zainteresowanie i pomoc w organizacji uroczystości.
Zachęcamy Rodziców do obejrzenia wystawy Pomników Niepodległości/Wolności podczas zebrań z rodzicami. Wszystkie prace zostały wystawione w holu na parterze (przy szkolnej scenie). GALERIA
Beata Bieryło, Anna Wojtach, Emilia Zawdzka

Dyskoteka w klasie 3o

27 października 2016 r. w naszej klasie odbyła się dyskoteka w klimacie Halloween. Uczniowie bawili się przy muzyce, nie zabrakło licznych konkursów oraz karaoke. Zabawa miała charakter integracyjny i można ją zaliczyć do wyjątkowo udanych. GALERIA
Monika Sarnacka

“Dzieci z Bullerbyn”

7 października 2016 r. klasa III o i III i obajrzała w Teatrze Syrena przedstawienie pt. “Dzieci z Bullerbyn”. Opowieść o małych, wszędobylskich mieszkańcach sympatycznej osady Bullerbyn bardzo spodobała się naszym uczniom. Powieść Astrid Lindgren to szkolna lektura, a zarazem jedna z ukochanych książek dzieciństwa wielu pokoleń. Spektakl pełen był pięknych, melodyjnych piosenek, muzyki i tańca. GALERIA
Monika Sarnacka, Agnieszka Pełka - Brzezińska

MICRO:BIT w naszej szkole!

W ramach współpracy z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, 27 września odbyły się w naszej szkole innowacyjne zajęcia z wykorzystaniem micro:bit’a. Micro:bit to mikrokontroler, który można swobodnie programować na własne potrzeby. Urządzenie służy do praktycznego wykorzystania teoretycznej nauki programowania. Płytka wyposażona jest w diody LED, przyciski, czujnik ruchu, kompas, może komunikować się z urządzeniami mobilnymi takimi jak smartphony, czy tablety. Pomysłodawcą i realizatorem projektu jest BBC, dzięki któremu wszyscy uczniowie Wielkiej Brytanii w wieku 11-13 lat otrzymali płytkę za darmo.
Podczas wtorkowych zajęć uczniowie klasy 6s tworzyli na platformie microbit.co.uk program pt. Urodziny. W efekcie micro:bit odtwarzał skomponowaną muzykę, pokazywał życzenia urodzinowe, a pod wpływem wstrząsu wyświetlał rysunki. Uczniowie modyfikowali program według własnego pomysłu. Na koniec zajęć każdy zaprezentował swoją pracę.
Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu o możliwościach micro:bit. A dla zainteresowanych załączam instrukcję, która będzie inspiracją dla młodych programistów. Na koniec kilka zdjęć z naszych zajęć. GALERIA
Agnieszka Gałajda

Europejski Dzień Języków

W dniu 26 września obchodziliśmy Europejski Dzień Języków. Z tej okazji w szkole odbyło się kilka wydarzeń przeznaczonych dla naszych uczniów. Dzieci kolorowały flagi różnych państw. Rozwiązywały quiz z wiedzy o językach. Poznawały sposoby witania się w różnych językach, w tym tak egzotycznych jak koreański, japoński czy norweski. Osoby chętne wzięły udział w konkursie plastycznym pt. „Dlaczego warto uczyć się języków”. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Prace uczniów zostały wywieszone przy pracowni językowej i wszyscy uczniowie w szkole mogli głosować na najciekawszy plakat. Zwycięzcą konkursu został Mikołaj M. z klasy 5b. Drugie miejsce zdobyła Weronika K. z klasy 6d, a laureatka trzeciego miejsca została Ola C. z klasy 6c. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za piękne prace i ciekawe pomysły. GALERIA
Alina Polko, Aleksandra Ostrowska

Wycieczka do Centrum Pieniądza

Dn. 14.09.16 r. byliśmy na wycieczce w Centrum Pieniądza przy NBP. Wycieczka  w supernowoczesnym centrum multimedialno-wizualnym była nie tylko bardzo ciekawa, ale także bezpłatna, a znalazła ją dla nas pani Bożenka.
Na początku przywitał nas „deszcz pieniędzy” spływający z nieba. Doświadczenie było niesamowite. I choć pieniądze były wirtualne, zrobiło to nas duże wrażenie.
Po Centrum oprowadzała na  pani przewodnik, która przygotowała szereg zadań, ćwiczeń i łamigłówek do rozwiązywania w czasie zwiedzania. Dowiedzieliśmy się, że zanim wynaleziono pieniądze, płacono płacidłem. Płacidłami były m.in. muszelki, miedziane bransoletki, a nawet ziarenka kawy. Z czasem zaczęto wybijać monety. Naszą uwagę przykuła największa moneta tzw. daler pochodzący ze Szwecji , datowany na ok. XVII w. Daler wykonany był z miedzi i ważył ok. 20 kg. Wspólnie próbowaliśmy go podnieść.
I ta właśnie niewygoda związana z posługiwaniem się tak ciężkimi monetami doprowadziła do wynalezienia banknotów. Słowo banknot zostało utworzone od „bank” i not”. Każdy, kto zostawiał w banku monety dostawał potwierdzenie- karteczkę z imieniem i nazwiskiem oraz kwotą. Potwierdzenie było wydawane z banku stąd słówko BANK i miało formę notatki, a zatem NOT.
Zachwycił nas także skarbiec, do którego prowadziły ciężkie pancerne drzwi. Każdy z nas mógł osobiście dotknąć sztabki złota wartej 2 mln złotych. Podniesienie jej, nie było łatwym zadaniem, ponieważ ważyła ok. 10 kg. Mieliśmy też okazję zobaczyć milion złotych w nominałach 10-cio złotowych.
Na końcu  mogliśmy zadać pytania pierwszemu założycielowi banku dla klientów  indywidualnych Leopoldowi Kronenbergowi, który powołany do życia w formie multimedialnej  udzielał nam informacji.
Wycieczka bardzo nam się podobała poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat historii pieniądza, procesów ekonomicznych i środków płatniczych. GALERIA
Klasa 6H, Edyta Kawka i Bożena Bernacka

DZIEŃ KROPKI

Wszystko zaczęło się od historii opisanej przez Peter’aReynolds’a, autora książki "The Dot". Autor przytacza opowieść o dziewczynce imieniem Vashti, która jest bardzo nieśmiała i nie wierzy w siebie. Pewnego dnia na plastyce pani prosi dzieci, by narysowały znaczek, który by je symbolizował. Mała Vashti nie podejmuje próby. Kiedy lekcja zbliża się do końca, zniecierpliwiona stawia na kartce kropkę i oddaje pracę nauczycielce. Na następnej lekcji zauważa, że jej praca została oprawiona przez nauczycielkę w piękna ramkę i powieszona przy jej biurku. Nauczycielka chwali dziewczynkę, zapewnia ją, że ma talent i że praca bardzo się jej spodobała. Vashti, zachęcona pochwałą, zaczyna rysować przeróżne kropkowe prace. Jest ich tyle, że szkoła organizuje wystawę. Gdy Vashti dumnie przechadza się pośród swoich prac, zauważa małego chłopca, który ze smutkiem w głosie mówi, że chciałby tak pięknie malować. Vashti uśmiecha się i zachęca chłopca, by spróbował narysować choćby jedną kreskę, a na pewno mu się uda.
I tak oto kończy się opowieść o tym, że warto dostrzec w drugim człowieku talent i zaangażowanie i że czasem tak niewiele potrzeba, by tchnąć w kogoś odrobinę wiary we własne możliwości.
Dzieci z naszej szkoły po raz drugi włączyły się w obchody Dnia Kropki. Zapoznały się z historią Vashti, a następnie same tworzyły swoje arcydzieła. A te były przeróżne, jak różne są nasze uzdolnienia.
Dziękujemy za udział w wydarzeniu klasom starszym i młodszym. Zachęcamy do prezentowania światu swoich talentów przez cały rok. Zapraszam do obejrzenia prac.
Aleksandra Zawisza-Ostrowska

WARSZTATY  FILCOWANIA

Dn. 19.05.16. w klasie 5h odbyły się warsztaty rękodzieła. Na lekcję zaprosiliśmy mamę jednego z uczniów, która zajmuje się wszelkimi technikami handmade i jest wspaniałym instruktorem.
Podczas zajęć uczniowie robili broszki i naszyjniki dla mam z okazji ich święta. Biżuteria wykonywana była z wełny czesankowej techniką na gorąco.  Sposób ten polegał na rozmasowywaniu filcu namoczonego w roztworze naturalnego mydła i ciepłej wody. Pani instruktor pokazywała, w jaki sposób wykonywać poszczególne element biżuterii, służyła wszystkim radą i pomocą. Każdy uczeń mógł wybrać dowolne kolory wełny, z których powstały później przepiękne broszki.  Wszyscy byli bardzo zaangażowani w pracę, ponieważ chcieli stworzyć jak najpiękniejsze prezenty dla mam.
Zdjęcia pokazujące naszą pracę, a także wykonane przez nas dzieła.
Klasa 5h, Edyta Kawka i Bożena Bernacka

INSCENIZACJE KLASOWE „PRYZGÓD TOMKA SAWYERA”

Klasa 5d na jednej z lekcji języka polskiego przedstawiała inscenizacje „Przygód Tomka Sawyera”. Uczniowie samodzielnie przygotowali scenariusze, które stworzyli w oparciu o jedną z przygód głównego bohatera.
Inscenizacje były niezwykle interesujące. O ich sukcesie zadecydowały doskonałe kostiumy, odpowiednio dobrane rekwizyty i wspaniała gra aktorska uczniów. Aktorzy chcieli jak najlepiej oddać emocje towarzyszące im na scenie. Zadbali o szczegóły, wiernie odzwierciedlając fabułę powieści.
Niektóre wątki zostały przedstawione w sposób humorystyczny, czym wzbudzały ogólny aplauz publiczności. Nie zabrakło także momentów wzruszających i zaskakujących. Piątoklasiści grali profesjonalnie, byli świetnie przygotowani do swoich ról.
Przekład intersemiotyczny powieści Twaina pozwolił uczniom wzbogacić ich wyobraźnię i doświadczyć emocji, jakie niesie ze sobą możliwość wcielenia się w postać konkretnego bohatera. Ponadto dzieci ćwiczyły umiejętność pracy w zespole. Oglądając efekty ich pracy, byłam pod ogromnym wrażeniem ich profesjonalizmu i doskonałej gry aktorskiej.
Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia.
Edyta Kawka

Integracja na sportowo

W dniu 27 kwietnia 2016 roku  integracyjne oddziały przedszkolne i klasy I-III, po raz kolejny już wzięły udział w imprezie sportowo - rekreacyjnej „Integracja na sportowo”.
Celem imprezy była integracja klasowa i między klasowa oraz promowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej.Dzieci uczestniczyły w różnorodnych konkurencjach sportowych, na zasadzie zabawy, bez rywalizacji. Zadania były dostosowane do możliwości wszystkich dzieci, również tych, które poruszają się na wózku. Przed każdą konkurencją dzieci z poszczególnych klas prezentowały się, śpiewając piosenkę, grając lub tańcząc.
Zabawie towarzyszyła kostka sportowa, którą dzieci podrzucały i zapoznawały się z hasłem towarzyszącym danej konkurencji. Pod koniec imprezy uczniowie ze swoich ciał układali nazwę swojej klasy. Imprezę zakończył integracyjny taniec z chustami, przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są…”, podczas której trzymały się symbolicznie za ręce.
Wszyscy w nagrodę za sportowe zachowanie i przestrzeganie reguły „fair play”, otrzymali nagrody rzeczowe. GALERIA
Anna Kalisz

Konkurs literacko plastyczny  „RAZEM”

W miesiącu marcu 2016 r. odbył się konkurs literacko – plastyczny, którego celem było ukazanie wspólnego przeżywania codzienności w szkole, na podwórku, na wycieczce, w domu.
Uczniowie mogli wziąć udział w wybranym  przez siebie temacie prac:
1. Opowiadanie pt: „ Integracja uczymy i bawimy się razem”
2. Głos w dyskusji (moje zdanie na temat): „Inny, nie znaczy gorszy”.
3. Wywiad z Osobą Niepełnosprawną (zapisany na kartce lub nagrany).
4. Praca plastyczna na temat: „Wspólna praca i zabawa w szkole i poza nią”.
W części plastycznej nagrodzone zostały następujące osoby:
Krzysztof K. 4c
Anastazja K. 5b
Natalia T. 5b
Klaudia Z. 5b
Zuzanna K. 6a
Arkadia M. 6a
Prace grupowe:
Lena O., Filip S., Mateusz A. - 4b
Michał M., Klaudia S., Oliwia J. - 4b
Kornelia S., Weronika S., Paulina K.- 5h
Kuba G., Jędrzej M., Igor K., Jakub G. - 5h
W części literackiej nagrodzeni zostali:
Krzysztof Ż. 4f
Maksymilian G. 5g
Ewa S. 6e
Wyróżnienia otrzymali:
Lena O. 4b
Marta D. 4b
Magdalena K. 6i
Zuzanna K. 6a
Łukasz C. 6a
Serdecznie gratulujemy! GALERIA
Anna Kalisz





19.04.2016
Warsztaty DUCH

Warsztaty DUCH

Od listopada 2015 r.  do marca 2016 r. klasy 2c, 2d, 2h i 3d uczestniczyły w warsztatach  prowadzonych przez Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii (DUCH). Cykl zajęć pt. „Życie codzienne dawniej” obejmował pięć spotkań i miał na celu upowszechnianie wśród dzieci znajomości dziedzictwa historycznego i kulturowego Polski. Uczniowie w roli obserwatorów i poszukiwaczy poznawali  dawne czasy, w których żyli nasi przodkowie. Mogli obejrzeć i sprawdzić zastosowanie różnych sprzętów gospodarstwa domowego, a także przymierzyć dawne stroje. Uczyli się pisać gęsim piórem i śpiewać gwarą ludowe przyśpiewki. W trakcie zajęć dzieci z zainteresowaniem badały zależności między wydarzeniami z przeszłości a teraźniejszością, rozbudzając ciekawość wobec otaczającego ich świata. (Galeria)
Edyta Dzierzęcka-Skwarek



19.03.2016
Warsztaty rytmiczno-umuzykalniające

Warsztaty rytmiczno-umuzykalniające

W szkole przy ulicy Strumykowej oraz przy ulicy Topolowej od października 2015 roku organizowane są warsztaty rytmiczno-umuzykalniające prowadzone przez Panią Karolinę Druś, muzyka Warszawskiej Opery Kameralnej. Celem zajęć jest rozwijanie twórczości artystycznej dzieci poprzez kontakt z instrumentami i ćwiczenia rytmiczno-ruchowe. Zajęcia w znacznej części oparte są na zabawie, co czyni przybliżanie świata muzycznego dużo bardziej przyjemnym. Poprzez ekspresję muzyczną dzieci mogą wyrazić swoje emocje bez zbędnych słów i ograniczeń.
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu i uczestniczą w nich klasy: 1k, 2i, 1c, 1j, 2f, 1e, 2n, 2p, 2g, 2a, 1l, 2b, 1m, 2l, 1n, 1g, 1d, 1f, 2j, 1t, 1p, 1o, 2d, 2h, 3d, 2c, 3b, 3e, 3h, 3g, 3f. (Galeria)
Edyta Dzierzęcka-Skwarek


19.02.2016
"Słono" w klasie 3h

"Słono" w klasie 3h

Rozwijając wyobraźnię twórczą i poszerzając praktycznie wiedzę na temat szerokich zastosowań soli kamiennej, uczniowie klasy 3 h wykonywali w klasie niezwykłe solne obrazki. Na czarnym tle pojawiały się solne postacie, wzory, stwory, krajobrazy i napisy. Każdy mógł zrealizować wiele pomysłów, które utrwalane były za pomocą zdjęć. Ostatnie na zajęciach, pomysły, utrwalono za pomocą kleju i kilkanaście prac zostało wyeksponowanych na szkolnym korytarzu. (Galeria)
Jadwiga Wyzińska



19.01.2016
Apel z okazji Święta Niepodległości Apel z okazji Święta Niepodległości

Klasa 2h i 2d przygotowała Apel z Okazji Święta Niepodległości. Dzieci prezentowały wiersze i pieśni patriotyczne wraz z chórem szkolnym. Wystąpiła także grupa taneczna z kl. 6 h, pod kierownictwem Urszuli Korczak, która prezentowała taniec obrazujący rozbiór Polski, a potem taniec, kiedy Polska była wolna i niepodległa. Dzieci zaprezentowały się wspaniale i otrzymały gromkie brawa od publiczności. Całe przedstawienie oglądała pani Dyrektor Maria Marciniak- Małetka oraz pani wicedyrektor Iwona Orowiecka. (Galeria)
Beata Prusinowska, Edyta Łabuz