Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych do klas dwujęzycznych
Umiejętność posługiwania się językiem obcym staje się ogromnie ważna, pozwala uczniom być obywatelami świata. Wraz z poznawaniem języka obcego powinni oni poszerzać swoją wiedzę kulturową, co zaakcentowane jest w podstawie programowej język obcy nowożytny.
Znajomość języka obcego ma pozwolić uczniom na swobodną komunikację z przedstawicielami innych państw, a to nie będzie w pełni możliwe bez zrozumienia różnic kulturowych oraz zdolności przyswajania odmiennych wizji otaczającego nas świata. Uczniowie poznają nie tylko sam język, ale będą również wiedzieć, jak go używać w odpowiednich kontekstach sytuacyjnych.
Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych przeznaczone są dla uczniów klas VI zainteresowanych kontynuowaniem nauki języka angielskiego na poziomie rozszerzonym w klasie dwujęzycznej. W trakcie pracy nie przewiduje się kontroli i oceny osiągnięć uczniów wyrażonych oceną. Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach jest dobrowolne.
Zamierzeniem prowadzącej zajęcia jest stworzenie zajęć otwartych dla w miarę szerokiego grona uczniów, którzy będą wyrażali chęć poznania i rozwijania umiejętności i predyspozycji językowych.
OGÓLNE CELE EDUKACYJNE:
1. Zapoznanie ucznia z formułą testu predyspozycji językowych.
2. Rozwijanie zainteresowań językiem angielskim i kulturą krajów anglosaskich.
3. Uwrażliwienie uczniów na znaczenie uczenia się języków obcych.
4. Podwyższanie społecznej świadomości istnienia i wartości wszystkich języków, jakimi mówi się w Europie i na świecie.
5. Rozwijanie sprawności językowych- rozumienia tekstu słuchanego, mówienia, czytania i pisania w języku polski i innych językach obcych.
6. Motywowanie do rozwijania swoich zainteresowań.
7. Kształtowanie umiejętności analizowania i dokonywania selekcji informacji.
8. Wdrażanie do kreatywnego tworzenia pomysłów rozwiązań różnych problemów,
9. Prezentowanie siebie, własnych dokonań, rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości.
10. Rozwijanie ciekawości, otwartości na różnorodne zagadnienia.
11. Podniesienie jakości pracy szkoły.