Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych do klas dwujęzycznych SP342 - Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych do klas dwujęzycznych Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie oddziały dwujęzyczne, testy dwujęzyczne, SP 342, Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych do klas dwujęzycznych

Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych do klas dwujęzycznych

Umiejętność posługiwania się językiem obcym staje się ogromnie ważna, pozwala uczniom być obywatelami świata. Wraz z poznawaniem języka obcego powinni oni poszerzać swoją wiedzę kulturową, co zaakcentowane jest w podstawie programowej język obcy nowożytny.
Znajomość języka obcego ma pozwolić uczniom na swobodną komunikację z przedstawicielami innych państw, a to nie będzie w pełni możliwe bez zrozumienia różnic kulturowych oraz zdolności przyswajania odmiennych wizji otaczającego nas świata. Uczniowie poznają nie tylko sam język, ale będą również wiedzieć, jak go używać w odpowiednich kontekstach sytuacyjnych.

Zajęcia przygotowujące do testu predyspozycji językowych przeznaczone są dla uczniów klas VI zainteresowanych kontynuowaniem nauki języka angielskiego na poziomie rozszerzonym w klasie dwujęzycznej. W trakcie pracy nie przewiduje się kontroli i oceny osiągnięć uczniów wyrażonych oceną. Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach jest dobrowolne.         

Zamierzeniem prowadzącej zajęcia jest stworzenie zajęć otwartych dla w miarę szerokiego grona uczniów, którzy będą wyrażali chęć poznania i rozwijania umiejętności i  predyspozycji językowych.

OGÓLNE CELE EDUKACYJNE:
1. Zapoznanie  ucznia z formułą testu predyspozycji językowych.
2. Rozwijanie zainteresowań językiem angielskim i kulturą krajów anglosaskich.
3. Uwrażliwienie uczniów na znaczenie uczenia się języków obcych.
4. Podwyższanie społecznej świadomości istnienia i wartości wszystkich języków, jakimi mówi się w Europie i na świecie.
5. Rozwijanie sprawności językowych- rozumienia tekstu słuchanego, mówienia, czytania i pisania w języku polski i innych językach obcych.
6. Motywowanie do rozwijania swoich zainteresowań.
7. Kształtowanie umiejętności analizowania i dokonywania selekcji informacji.
8. Wdrażanie do kreatywnego tworzenia pomysłów rozwiązań różnych problemów,
9. Prezentowanie siebie, własnych dokonań, rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości.
10. Rozwijanie ciekawości, otwartości na różnorodne zagadnienia.
11. Podniesienie jakości pracy szkoły.