Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie aktualności szkoły podstawowej nr 342

Aktualności

13.04.2018

Lekcja savoir-vivre'u na Zamku w Pułtusku

W czwartek 14.04.16 nasza klasa 5h wraz z klasami 4b i 4c była na wycieczce w Pułtusku. Zwiedziliśmy zamek, dawną siedzibę biskupów płockich. Dowiedzieliśmy się od pani przewodnik, że w zamku na przełomie roku 1806 i 1807, po bitwie w Pułtusku przebywał  Napoleon, który stamtąd obserwował ruchy wojsk. Podziwialiśmy panoramę miasta z wieży zamkowej. Jak okiem sięgnąć rozciągały się piękne krajobrazy z rzeką Narwią w tle. Z zamkowej baszty można było podziwiać rynek w Pułtusku, który jest najdłuższy w Europie.
Uczestniczyliśmy w bardzo ciekawej lekcji: „Gawęda o zachowaniu się przy stole”. Poznaliśmy zasady savoir-vivre'u obowiązujące w sytuacjach, kiedy zapraszamy gości lub sami jesteśmy zapraszani. Nauczyliśmy się, jak kulturalnie zachowywać się przy stole. Dowiedzieliśmy się do czego służą różne sztućce. Po wykładzie mieliśmy okazję do zastosowania w praktyce  przekazanych nam przez specjalistę zasad. Jedliśmy obiad w restauracji zamkowej, który składał się z przystawki, pysznej sałatki cesarskiej, zupy, dania głównego, na które był podany schab po staropolsku  z buraczkami i deseru . Wszystkie potrawy przygotowane były w kuchni zamkowej, która serwuje tradycyjne polskie dania. Wycieczka była bardzo udana. GALERIA