Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie aktualności szkoły podstawowej nr 342
Wielu z nas lubi planszówki jednak obecnie większą popularnością cieszą się gry komputerowe i komórkowe. Czy mają one jakieś korzyści poza chwilowym zapewnieniem rozrywki? Odpowiedzialne korzystanie z gier może przynieść pozytywne efekty. Jest wiele aplikacji edukacyjnych, które w formie gamifikacji pomagają utrwalić czy wręcz zapoznać się z jakimś obszarem wiedzy.
Z drugiej strony nadużywanie gier stanowi realny problem dla dzieci i młodzieży i może prowadzić do licznych negatywnych konsekwencji. WHO - Światowa Organizacja Zdrowia zaklasyfikowała zaburzenia związane z graniem w gry komputerowe jako uzależnienie. Czy czas spędzany na nich przed ekranem powinniśmy ograniczać?
Ten problemem wciąż jest obserwowany i badany. Wiele już jednak udało się zauważyć. Zachęcamy do zapoznania się z projektem pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki - projekt badawczo-edukacyjny "Granie na Ekranie". Realizowany przez fundację LOTTO im. Haliny Konopnickiej oraz "Dbam o Mój z@sięg" projekt był prowadzony od 2019 do 2020 roku. Wyniki tego badania pt. “Granie na ekranie. Młodzież w świecie gier cyfrowych” dostępna jest za darmo do pobrania. Więcej informacji o projekcie i materiały znajdują się na stronie głównej organizatora - www.granienaekranie.pl.
Poniżej prezentujemy infografiki dotyczące tego zagadnienia przygotowane przez fundację Dbam o zasięg.
Zachęcamy do zapoznania się z grafikami:
Pozostałe materiały (razem 5 obrazy )
Jakie Państwo znajdują pozytywne strony gier komputerowych?