CELE NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO SP342 - Cele nauczania dwujęzycznego Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie cele nauczania oddziałów dwujęzycznych, cele nauczania

Cele nauczania dwujęzycznego

W szkole podstawowej nauczanie dwujęzyczne może być realizowane od klasy siódmej i dotyczy języka kontynuowanego (nauczanego od klasy pierwszej) lub języka drugiego nauczanego od podstaw. W obydwu sytuacjach język będący drugim językiem nauczania jest realizowany w zwiększonym wymiarze godzin i docelowo powinien być opanowany co najmniej na poziomie A1+ (język nauczany od podstaw) lub A2/B1 język kontynuowany. 

Taki poziom języka umożliwia uczniom kontynuację nauki języka w klasach dwujęzycznych w liceum i przystąpienie do dwujęzycznej lub międzynarodowej matury.

Nauczanie dwujęzyczne w szkole podstawowej ma na celu: 

  1.  zwiększenie motywacji uczniów do nauki języków obcych poprzez wspieranie ich zdolności i pozytywną informację zwrotną oraz nacisk na umiejętność swobodnego komunikowania się i wykorzystania kompetencji językowych do nauki innych przedmiotów,
  2. opanowanie przez uczniów szerokiego zakresu środków językowych umożliwiającego sprawną komunikację w mowie i piśmie,
  3. dobre przygotowanie uczniów do egzaminu z języka angielskiego,
  4. przygotowanie do kontynuacji nauki w szkole średniej zwłaszcza w klasach dwujęzycznych, językowych, humanistycznych, medialnych, europeistycznych,
  5. przygotowanie uczniów do udziału w konkursach językowych i przedmiotowych,
  6. poszerzenie wiedzy uczniów o kulturze Wielkiej Brytanii i krajów anglojęzycznych oraz państw europejskich, kształtowanie w uczniach poszanowania innych kultur i narodów,
  7. motywowanie uczniów do prowadzenia samodzielnych i grupowych prac badawczych, twórczych i artystycznych w ramach projektów międzyprzedmiotowych,
  8. przygotowanie uczniów do świadomego uczenia się, samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów, korzystania z różnych źródeł informacji, współdziałania w grupie, efektywnego komunikowania się oraz do oceniania poziomu swej wiedzy i umiejętności.