Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie SP 342

Każdy inny - wszyscy równi (2 edycja)

Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Społeczny „Każdy inny – wszyscy równi”

2023_24_KAŻDY INNY_WSZYSCY RÓWNI

 
Nasza Szkoła w roku szkolnym 2023/2024 bierze po raz kolejny udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjno-Społecznym „Każdy inny – wszyscy równi”, edycja 2.

Celem tego Projektu jest m.in. uwrażliwienie innych na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijanie empatii oraz kształtowanie tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, likwidowanie uprzedzeń, a także przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w codziennym życiu.
Projekt ten zakłada realizację poszczególnych działań w terminie od 11.09.2023 r. do 24.05.2024 r., które zgodnie z Regulaminem będą relacjonowanie na stronie internetowej naszej Szkoły. Zachęcamy do śledzenia naszych działań na bieżąco!

Koordynatorami Projektu na terenie szkoły są: Irena Hada, Hanna Bator – klasy młodsze oraz Elżbieta Adamiec, Marta Felczak – klasy starsze.


W tym roku szkolnym będziemy realizować zadania z czterech bloków tematycznych pod hasłami:
• BLOK I — Wiedza teoretyczna „Daj siebie innym”, Maria Grzegorzewska
• BLOK II — Poznanie poprzez działanie „Piękne słowa tylko szkodę przynoszą, jeśli nie są poparte czynem, choćby próbą działania. Słowo zobowiązuje. Krytykę zaczynać od siebie”, Maria Grzegorzewska
• BLOK III — „Niewiedza rodzi strach”, „Im kto jest lepszym człowiekiem, lepiej do pracy przygotowanym, im ma większa dla drugich życzliwość, głębszą o nich troskę i poczucie odpowiedzialności za swoja pracę, tym głębszy zostawi ślad w duszach dzieci”, Maria Grzegorzewska
• BLOK IV — Integracja czy inkluzja „Nie ma kaleki — jest człowiek”, Maria Grzegorzewska

Zapraszamy serdecznie do śledzenia wydarzeń związanych z projektem na stronie internetowej szkoły, gdzie będą systematycznie pojawiały się relacje z wykonywanych działań.

Realizacja projektu w roku 2023/2024

Zachęcamy także do sprawdzenia ubiegłorocznej edycji: