Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie SP 342

Mały Inżynier

logo projektu

Celem projektów jest rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy uczniów oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówkach​

Okres realizacji:
31.07.2023 – 31.12.2023 r.​

Nazwa projektu: Zostań Mistrzem Kompetencji

Numer projektu: RPMA.10.01.01-14-j553/23

Krótki opis projektu, jego cele i efekty:

Projekt pt.: ”Zostań Mistrzem Kompetencji” jest realizowany przez Dzielnicę Białołęka Miasta Stołecznego Warszawy w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera, województwo mazowieckie. Projektem objęte zostaną szkoły w Warszawie: Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi (SP314), Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 342 im. Jana Marcina Szancera (SP342) oraz Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 344 (SP344) w okresie VII.2023 – XII.2023. Wartość projektu: 519 966,88 zł, w tym wkład własny niefinansowy: 52 065,00 zł (ponad 10%).

Cel główny projektu: Do 31.12.2023 wzrost u 96 uczniów (ucz.) (48 K) uczęszczających do SP314, SP342 i SP344 Dzielnicy Białołęka Miasta Stołecznego Warszawy (woj.mazowieckie) zdobędzie kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy poprzez udział w zajęciach dodatkowych oraz wzrost kompetencji 10 nauczycieli (8 K) poprzez udział w szkoleniach, jak również doposażenie pracowni przedmiotowych w pomoce dydaktyczne i narzędzia do nauczania przedmiotów matematycznych, TIK oraz indywidualizacji.

Dofinansowanie UE: 415 973,50 zł

W projekcie przewidziano realizację bezpłatnych zajęć dodatkowych:

1. Spotkanie z królową - zajęcia z matematyki

2. Laboratorium kodowania

3. Zajęcia indwidualizacyjne

4. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik

5. Pokaz Naukowy

6. Robotyka

Osoby zainteresowane udziałem ich dzieci w projekcie prosimy o zgłaszanie się do dyrekcji szkoły.

 

Realizatorzy​:

  • Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Białołęka m.st. Warszawy​,
  • Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera​,
  • 3 szkoły objęte wsparciem.

Organizacja zadań w projekcie:

1. Zajęcia dodatkowe dla uczniów:​
 - zatrudnienie nauczycieli - DZIELNICA​
 - nadzór nad przeprowadzeniem zajęć​ - MAŁY INŻYNIER​
 - rekrutacja​ - MAŁY INŻYNIER​
 - nadzór nad uczestnikami projektu​ - MAŁY INŻYNIER​
 - zapewnienie wkładu własnego - DZIELNICA​

2. Szkolenia dla nauczycieli​ - MAŁY INŻYNIER​

3. Wyposażenie pracowni szkolnych​ - MAŁY INŻYNIER​

 

PROWADZONE PRZEZ NAUCZYCIELI:​

  • Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki​
  • Przyrodnicze laboratorium​
  • Języki obce​
  • Laboratorium kodowania​
  • Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych​
  • Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej​
  • Zajęcia kor.-kompens, logoped, socjoterapeut. i psychoedukacyjne